Nuffnang Signboard - Jom Klik

.

Jom Support Saya

Jom Support Saya

JobsMalaysia.Info - Jobs in Malaysia | Iklan Jawatan Kosong Kerajaan 2010

Post Terkini

Thursday, July 7, 2011

Angelina Jolie peroleh pendapatan paling tinggi

NEW YORK - Pelakon terkenal, Angelina Jolie dan Sarah Jessica Parker merupakan aktres yang menerima bayaran gaji tertinggi di Hollywood, lapor majalah Forbes semalam.
Kedua-duanya berkongsi tempat pertama dengan memperoleh pendapatan sejumlah AS$30 juta (RM90 juta) bagi tempoh Mei 2010 hingga Mei 2011.
Berada di tempat ketiga pula ialah pelakon Jennifer Aniston dan Reese Witherspoon yang masing-masing mememperoleh pendapatan AS$27 juta (RM81 juta).
Nama aktres filem Pretty Woman, Julia Roberts masih tersenarai membuktikan bahawa dia seorang bintang berpendapatan yang mempunyai pendapatan AS$20 juta (RM60 juta) walaupun hanya melakonkan satu filem untuk tahun ini.
Dia berkongsi kedudukan dengan bintang filem Twilight, Kristen Stewart.
Satu-satunya filem yang dibintangi oleh Julia pada tahun lalu ialah Eat, Pray, Love yang menguasai carta box-office dengan kutipan AS$205 juta (RM617 juta).
Berada di tangga ketujuh ialah pelakon filem One for the Money, Katherine Heigl dengan mendapat pendapatan AS$19 juta (RM57juta).
Aktres Cameron Diaz berada di tangga kelapan dengan pendapatan AS$18 juta (RM54 juta).
Pemenang anugerah Oscar, Sandra Bullock berada di tangga kesembilan kerana memperoleh pendapatan AS$19 juta (RM57 juta).
Pelakon Meryl Streep menduduki tempat kesepuluh dengan mendapat pendapatan sebanyak AS$10 juta (RM30.1 juta). - Agensi

No comments:

Post a Comment