Nuffnang Signboard - Jom Klik

.

Jom Support Saya

Jom Support Saya

JobsMalaysia.Info - Jobs in Malaysia | Iklan Jawatan Kosong Kerajaan 2010

Post Terkini

Saturday, December 11, 2010

Ramai wanita Jepun suka tarian tiang

SEORANG peserta Jepun, Eri Kamimoto membuat persembahan tarian tiang pada Kejohanan Tarian Tiang Antarabangsa di Tokyo kelmarin.

TOKYO - Tarian tiang yang kerap dikaitkan dengan unsur seks dan kelab tarian bogel kini berkembang pesat di Jepun sebagai kaedah senaman popular dalam kalangan wanita negara berkenaan.
Selepas tarian gelek melonjak popular di serata dunia sedikit masa lalu, kini wanita Jepun memilih tarian tiang sebagai trend terbaru mereka.
"Tarian tiang mempunyai dua cabang," kata seorang jurucakap Persatuan Tarian Tiang Antarabangsa, Tina Burrett ketika bercakap pada kejohanan antarabangsa ketiga sukan itu di sini kelmarin.
"Cabang pertama dikaitkan dengan tarian bogel dan industri seks tetapi pada masa kini saya berpendapat, cabang yang lebih dominan adalah tarian tiang yang berkait dengan kecergasan," tambahnya.
Menurutnya, aktiviti itu diminati oleh ramai wanita kerana ia bukan sahaja seksi tetapi memberikan senaman yang baik kepada mereka.
"Tarian tiang memerlukan tenaga dan stamina yang kuat kerana seseorang perlu menyokong berat badannya dengan menggunakan tangan," katanya. - AFP

No comments:

Post a Comment