Nuffnang Signboard - Jom Klik

.

Jom Support Saya

Jom Support Saya

JobsMalaysia.Info - Jobs in Malaysia | Iklan Jawatan Kosong Kerajaan 2010

Post Terkini

Wednesday, October 24, 2012

Sarung telefon iPhone5



MESKIPUN iPhone5 belum menjengah ke pasaran Malaysia, namun syarikat pengkhususan rekaan dan pengubahsuaian sarung telefon, PopMyCase telah pun melancarkan koleksi terbaharu bagi sarung telefon pintar tersebut.
Ia dianggap masa yang sesuai kerana ramai menjangkakan iPhone5 bakal dilancarkan di Malaysia dalam masa terdekat ini. Sebagai salah satu daripada lima syarikat pengubahsuaian rekaan sarung telefon di dunia, PopMyCase kini menerajui pasaran Asia yang bernilai AS$150 juta (RM461 juta).
PopMyCase adalah satu-satunya syarikat di Asia yang menyediakan platform untuk pengguna telefon pintar menghasilkan rekaan sarung telefon tersendiri. Ia membolehkan pengguna memiliki sarung telefon yang menarik dan mengikut cita rasa masing-masing.
"Sarung telefon pintar iPhone5 dari PopMyCase mampu memenuhi permintaan pelanggan yang ingin menonjolkan personaliti mereka. Selain menyediakan ruang untuk menghasilkan karya unik, kami juga bekerjasama dengan beberapa artis grafik ternama untuk menghasilkan rekaan yang mempunyai elemen seni," ujar Pengarah Urusan Kumpulan Pop My Berry, Josafri Johari.
Tambah Josafri berikutan maklum balas yang diterima daripada pelanggan iPhone5 tentang bahagian belakang telefon yang mudah calar, PopMyCase adalah pilihan terbaik untuk menyelesaikan masalah tersebut.
Ini kerana ia diperbuat daripada bahan berkualiti tinggi yang dikenali sebagai Lexan. Ia sejenis bahan khas iaitu resin polikarbonat yang ringan, tahan lasak dan fleksibel serta turut digunakan oleh NASA dan komponen jentera Formula Satu.
Pasaran Indonesia dan Australia
Pengubahsuaian karya sarung telefon di popmycase.com amat mudah untuk dilakukan. Pengguna hanya perlu muat turun gambar sendiri daripada komputer pada kanvas kosong yang menyerupai ukuran sebenar bahagian belakang iPhone5. Hasil rekaan yang telah siap akan dihantar terus kepada anda dalam tempoh dua hingga tiga hari.
Sehingga kini, sebanyak 20,000 sarung telefon pintar PopMyCase sudah terjual sejak mula dipasarkan enam bulan lalu. Kini, mereka menyasarkan untuk meningkatkan jualan kepada 80,000 menjelang penggal pertama tahun hadapan.
Rentetan itu, PopMyCase juga akan mengembangkan pasaran ke Indonesia dan Australia tidak lama lagi bagi memenuhi permintaan tinggi daripada kedua-dua negara tersebut.
"Buat masa sekarang, pasaran luar negara menyumbang kira-kira 35 hingga 40 peratus perolehan syarikat dan kami menyasarkan dengan pelancaran sarung telefon iPhone5, ia mampu meningkat kepada 55 hingga 60 peratus," kata Josafri selepas majlis pelancaran di Pusat Konvensyen Kuala Lumpur baru-baru ini.
Dalam pada itu, Pengarah Besar Kumpulan Digital PopMyCase, Riz Ainuddin memberitahu, penghasilan sarung telefon tersebut menggunakan teknologi percetakan tiga dimensi (3D) resolusi tinggi.
"Semua produk kami dihasilkan melalui proses pembuatan yang sangat kompleks dan tekanan haba setinggi 285 darjah Celcius. Ini menyebabkan dakwat berwarna meresap terus dalam sarung telefon berkenaan sekali gus menghasilkan imej yang sangat jelas dan tidak mudah luntur," jelas Riz.
Untuk maklumat lanjut, layari laman web www.popmycase.com. Harga jualan bermula daripada RM98.

No comments:

Post a Comment