Nuffnang Signboard - Jom Klik

.

Jom Support Saya

Jom Support Saya

JobsMalaysia.Info - Jobs in Malaysia | Iklan Jawatan Kosong Kerajaan 2010

Post Terkini

Wednesday, May 25, 2011

Penembak upahan paling muda dipenjara seumur hidup

SANTRE SANCHEZ GAYLE

LONDON – Seorang penembak upahan paling muda, Santre Sanchez Gayle yang menembak mati ibu muda, Gulistan Subasi pada Mac tahun lalu dihukum penjara seumur hidup oleh seorang hakim sebuah mahkamah di sini, lapor sebuah akhbar semalam.
Penembak upahan yang berusia 15 tahun semasa kejadian itu berlaku hanya dibayar sebanyak £200 (RM988) untuk membunuh Gulistan di rumah ibunya di Hackney, timur London dengan menggunakan selaras senapang patah.
Dia dikatakan sepatutnya menerima £2,000 (RM9,882) sebagai upah melakukan pembunuhan itu.
Rakaman kamera litar tertutup (CCTV) menunjukkan Gayle membawa senapang itu di pintu masuk flat ibu muda tersebut sebelum menembaknya di bahagian dada di pintu rumah tersebut.
Ketika kejadian, ibu muda itu sedang melakukan persediaan untuk menyambut ulang tahun kelahiran seorang anaknya.
Gayle diarah untuk membunuh ibu muda itu oleh Izak Billy, 22, yang juga didapati bersalah melakukan pembunuhan dan dihukum penjara seumur hidup.
Bekas kekasih ibu muda itu, Serdar Ozbek, 28, sebelum ini dituduh mengarahkan pembunuhan itu tetapi kemudian dibebaskan bersama empat orang lagi.
Bekas kekasih itu dikatakan mengarahkan pembunuhan itu kerana bimbang Subasi akan membawa lari seorang anak lelaki mereka. – Agensi

No comments:

Post a Comment