Nuffnang Signboard - Jom Klik

.

Jom Support Saya

Jom Support Saya

JobsMalaysia.Info - Jobs in Malaysia | Iklan Jawatan Kosong Kerajaan 2010

Post Terkini

Wednesday, February 16, 2011

Menteri Luar India pertahan kesilapan bodoh di PBB

MENTERI Luar India, S.M. Krishna membaca teks ucapan Menteri Luar Portugal, Luis Amado dalam mesyuarat di Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu, New York pada Jumaat lalu.

NEW DELHI - Menteri Luar India, S.M. Krishna kini cuba menyelamatkan reputasinya selepas beliau melakukan kesilapan bodoh dengan tersilap membaca ucapan rakan sejawatannya dari Portugal, Luis Amado dalam satu mesyuarat Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) di New York pada Jumaat lalu.
Agensi berita Press Trust of India (PTI) melaporkan Krishna membaca teks tersebut selama tiga minit sebelum seorang pegawai menegur kesilapannya.
"Dalam ucapan yang lebih peribadi, izinkan saya meluahkan rasa gembira kerana kebetulan mempunyai dua buah negara yang bertutur dalam bahasa Portugis, iaitu Portugal dan Brazil bersama kita pada hari ini," kata Krishna kepada PBB semasa beliau membaca teks ucapan untuk Menteri Luar Portugal.
Beliau kemudian cuba melupakan kesilapan itu dengan berkata: "Terdapat begitu banyak kertas di hadapan saya. Justeru, ucapan yang salah telah diambil. Malangnya, ia telah berlaku," kata Krishna.
Seorang tokoh perhubungan awam dan kolumnis tetap akhbar Mumbai Mid-Day, Dilip Cherian menjangkakan Krishna mungkin tidak disenaraikan dalam Kabinet yang akan datang.
Cherian menyatakan kesilapan itu memalukan menteri tersebut di PBB. - AFP

No comments:

Post a Comment